niedziela, 6 września 2020

Home Assistant i powiadamianie o statusie urządzeń w domu

 W Domoticz stworzyłem sobie w dzVents mały automat, który o wschodzie słońca informował mnie o 'statusie domu'. Jaka temperatura na dole, jaka w pokojach dzieciaków, itp. itd.


Aby zrealizować to samo w Home Assistant zrobiłem to na podstawie prostej automatyzacji i powiadamianiem na e-mail.


W Service data wstawiłem:

message: >-

  HA - temperatura w salonie: {{ states('sensor.temperature_158d0001b95f89') }}

  , w ogrodzie: {{ states('sensor.temperatura_ogrod') }}, u Zosi: {{

  states('sensor.temperature_158d00019c915b') }}, u Stasia {{

  states('sensor.temperatura_staszek') }}. Prognoza mówi: {{

  states('sensor.dark_sky_summary_1d') }} Moja kochana żona pojedzie do pracy {{

  states('sensor.dorota') }} minut.



Mała aktualizacja. Aby skonfigurować wysyłanie e-maili trzeba uzupełnić sekcję 'notify' w configuration.yaml.

notify:

  - name: Cezar

    platform: smtp

    server: !secret email_server

    port: 587

    timeout: 15

    sender: !secret email_sender

    encryption: starttls

    username: !secret email_username

    password: !secret email_password

    recipient:

      - !secret email_cezar

    sender_name: My Home Assistant


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz