środa, 27 czerwca 2018

Kopia bezpieczeństwa InfluxDB

Ostatnio, po przeniesieniu systemu na dysk SSD, dorzuciłem tam też instalację InfluxDB i Grafana. Niestety musiałem się pożegnać z historią, z powodu problemów z wykonaniem kopii bazy InfluxDB. Chciałbym tego uniknąć w przyszłości, dlatego do swoich backup'ów dorzuciłem InfluxDB. Jak wyglądał poprzedni plik opisywałem tutaj: https://cezarowy.blogspot.com/2017/11/kopia-bezpieczenstwa-bazy-folderu.html

Tym razem musiałem zrobić trochę inaczej, gdyż Influx zapisuje backup w kilku plikach. Chciałem mieć jeden, ładni ułożony w folderach, tak jak poprzednie - Domoticz, HABridge.

Założyłem więc dodatkowy folder, gdzie wykonuje się backup bazy, później kompresuję ją do innego folderu. Dodałem na końcu skryptu wykonującego kopię następujące linijki:

#Backup InfluxDB
sudo rm /media/Dysk/Influx/*.*
sudo influxd backup -portable -database domoticz /media/Dysk/Influx/
tar -zcvf /media/Dysk/Influx_backup/Influx_$TIMESTAMP.tar.gz /media/Dysk/Influx/
/usr/bin/find /media/Dysk/Influx_backup/ -name '*.tar.gz' -mtime +31 -delete

2 komentarze:

  1. Bardzo przydatny wpis. Posiadanie kopi jest bardzo ważne. Sama się o tym przekonałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. W pewnych sytuacjach a zazwyczaj w ich większości kopia danych jest niezbędna wręcz wymagana.

    OdpowiedzUsuń