wtorek, 26 grudnia 2017

Aplikacja Pilot - jeżeli sterowanie z poziomu strony nas nie zadowala...

Witam ponownie! 

W temacie zarządzania urządzeniami w Domoticz - ja osobiście lubię 'webowy' interface Domoticz. Używam go na telefonie i świetnie zdaje egzamin. Na tablecie wolę Dasthicz, ale ja nie o tym tutaj :)

Wiele osób szuka aplikacji, która połączy się z Domoticz, będzie dobrze wyglądała, itp., itd. 

Jedną z nich (tak prawdę mówiąc na iPhone wybór nie jest porażający - zaledwie trzy...) jest Pilot.

Fajna, mała, szybka, sprytna aplikacja. Kilka słów o niej, ponieważ może się Wam okazać przydatna. Pilot zapewnia również Geofencing (lokalizację i wyzwalanie zdarzeń na podstawie tego czy na przykład jesteśmy w domu, czy dom opuściliśmy), ale z opinii użytkowników wynika, że w ostatniej wersji oprogramowania na iPhone funkcja ta nie działa najlepiej.

Zaczynając z nią pracę musicie podać oczywiście namiary na swój serwer Domoticz


W menu Ustawienia


Tak samo jak w przypadku najprostszej konfiguracji Dashticz - pojawią się od razu Wasze Ulubione po wybraniu środkowej opcji.



Jeżeli chcecie poukładać swoje urządzenia w jakiś logiczny sposób - musicie w Domoticz w sekcji Plans -> Roomplan dodać przykładowe 'Pokoje' i do nich dodać urządzenia. Ja podzieliłem sobie je na Gniazdka, Temperaturę, itp. Minusem jest aktualnie to, że jeżeli macie zdefiniowany Floorplan w Domoticz, pojawi się dużo 'Pokoi', które są w nim zdefiniowane. To te ze znakiem dolara przed nazwą.



Ogólny interface porządkuje urządzenia w przejrzysty sposób - Przełączniki, Sceny, Temperatura, Pogoda, Narzędzia.


Tutaj już same Przełączniki (Switches)


Mamy i dostęp do Scen:


Jeżeli trzeba, to i pogoda się znajdzie :)


W Narzędziach (Utilities) - liczniki, parametry sprzętowe zdefiniowane w Domoticz, itp.



A tu już mój przykład, jak można zdefiniować sobie to samemu, na przykładzie 'Pokoi':



Aktualna cena w iTunes to 47.99 PLN. Nie jest to mało, ale niestety podobnie kształtuje się cena wielu aplikacji w sklepie Apple :/

Z ciekawostek - napisałem do autora aplikacji jakiś czas temu i przetłumaczyłem ją za jego zgodą na język polski - jeżeli zauważycie jakieś 'kwiatki' - dajcie znać. Mnie osobiście nie podobają się Przełączniki i Narzędzia i muszę zmienić to przy następnej okazji...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz