czwartek, 27 lutego 2020

Papierowe modele konsol. Tak - odbiło mi :D

Dzień dobry.

Jakiś czas temu 'wpadłem przez przypadek' na stronę http://rockybergen.com/papercraft/ i przepadłem z kretesem... Dla wyjaśnienia - to strona artysty i projektanta - odpowiada za nią Rocky 
Bergen.

Cóż on jednak projektuje i udostępnia, że tak mnie to zainteresowało? Ano... Papierowe modele konsol i komputerów z poprzednich epok. W PDF, kompletnie za darmo, wspaniałej jakości i niesamowicie pomysłowe. Wydrukowałem wszystkie, sklejam po kolei, świetnie się przy tym bawiąc, czasem wciągając w to dzieci. Bo któż nie lubi wycinać, składać i kleić!

Biblioteka jest bardzo pokaźna i stale rośnie. 

Cóż my tam mamy? Jak do tej pory:
- TRS-80 Model III
- Sinclair ZX Spectrum
- Sharp X68000
- Sega Master System
- Nintendo Gamecube
- prototyp Nintendo Advanced Video System
- IMSAI 8080
- IBM 5150 PC
- IBM 5100 Portable Computer
- Commodore 64
- Atari 520ST
- Apple Lisa 1
- Apple II
- Amstrad CPC 464
- Amiga 500

Modele są przeurocze i bardzo wdzięcznie się z nimi pracuje. Jestem zadziwiony ciągle poziomem detali i sposobem w jaki autor je zaprojektował. Polecam, polecam i jeszcze raz polecam!








3 komentarze:

  1. Z przyjemnością zaglądam do Twojego bloga.
    Może zamiast papieru użyj tego :
    https://www.thingiverse.com/tag:ZX_Spectrum

    OdpowiedzUsuń
  2. Konsole były projektowane jako platforma dedykowana do gier. W pierwotnym założeniu, konsole miały być tańsze od komputerów osobistych. Dziś te proporcje uległy zachwianiu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń