poniedziałek, 21 września 2020

Home Assistant - wersja 0.115 - Media browser

Usssss... Nie nadążam ze zmianami w konfiguracji a pojawia się coraz więcej ciekawych rzeczy!

W wersji 0.115 najbardziej zainteresował mnie Media browser. Cóż to? Mała ikona, folder w tle, ale jakże wiele dająca.

Po pierwsze, po dodaniu wpisu media_source: w configuration.yaml dostaliśmy możliwość podejrzenia tego, co mamy w folderze media, który może być zamapowany na przykład do naszego NAS. Nie ogarniam jeszcze Dockera tak jakbym chciał (ale staram się nauczyć ;) ), dlatego nie wiedziałem jak zamapować folder z mojej sieci tak aby Home Assistant go zobaczył. A instalację mam w Docker.

Znalazłem jednak folder pod Ubuntu, gdzie okazało się, że jest ten folder widoczny pod HA. Widocznie tak to zrobili i tyle. Na razie nie wnikam.

/usr/share/hassio/media

A skoro go znalazłem to już sobie go potrafię zmapować na mój NAS.

sudo -s

mount -t cifs //192.168.1.124/Sobczaki/Muzyka /usr/share/hassio/media

Restart Home Assistant i voila! Mam dostęp do całej swojej biblioteki z poziomu Home Assistant.


A dokładniej z poziomu Mi Box. Widzicie ten folder w prawym dolnym rogu? Super, to dzięki niemu teraz mogę z poziomu Home Assistant puścić co chcę na Mi Box. Automatyzacje przyjdą z czasem...


Kolejny temat - Spotify. Tam też można sterować swoimi Playlistami, Ulubionymi, Ostatnio odtwarzanymi, itp.

Najpierw zakładamy nową aplikację na koncie deweloperskim Spotify (tak, pełna wersja Spotify jest konieczna)

https://developer.spotify.com/dashboard/applications


I pozyskane klucze wpisujemy w configuguration.yaml

spotify:
  client_id: !secret spotify_client_id
  client_secret: !secret spotify_client_secret

Dopiero teraz instalujemy Integrację Spotify i dodajemy na stronę:

      - type: media-control
        entity: media_player.spotify_sobczaki



Niby od przybytku głowa nie boli, ale ostatnio nie ma kiedy nawet z nowościami się zapoznać :D

To jedna z nowości a kiedy sprawdzić zmiany w automatyzacjach, sekcje More info, ładowanie zdjęć użytkowników (to akurat co prawda sam sobie już zrobiłem), zmiany w kalendarzu? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz