środa, 4 listopada 2020

Konsole - Playstaton 3 i Move

Aloha!

Pogoda robi się jesienna, wirus nie odpuszcza, nauka znowu zdalna... Coś z dziećmi trzeba robić. Akurat nie jestem zdania, że gry to jedyne wyjście (sam osobiście uwielbiam książki, kombinowanie przy Smart Home, blogu, muzykę, bieganie, etc.), ale przecież po to mam 40 konsol, aby czasem na nich w coś zagrać. A do tego - czasem zdarzają się gry w których ostro trzeba się spocić albo zaangażować bardziej niż leżąc na kanapie z padem w rękach. Do tego właśnie przydaje się kontroler Move do PlayStation 3. A w przypadku PlayStation 4 też jest używany, jeżeli jesteście posiadaczami PSVR, czyli gogli VR.

Na jakiej zasadzie działają? Potrzebna jest kamera, która śledzi ruchy kolorowych czujników na czubku kontrolerów Move - przykrywa je taka śmieszna okrągła gumowa kulka. Tylko tyle i aż tyle. Dość dokładne, nie sprawia problemów.


Poniżej kilka przykładów gier, dedykowane są raczej dzieciom, chociaż nie wyłącznie. Mamy tutaj na przykład dwie części Start the Party (z nieśmiertelnym Krzysztofem Ibiszem jako prowadzącym), w które moje dzieci uwielbiają grać - dużo ruchu, szaleństwa, współzawodnictwa - naprawdę fajna zabawa.

Jest kilka 'celowników', machania mieczem, zabaw w naśladowanie postaci, można się nieźle wkręcić. Cyfrowo mam zakupione dwie części Sports Champions, które pozwalają zagrać w Ping Ponga, siatkówkę, disc golf, łucznictwo, golf, box, narciarstwo, tenis.


Mnie osobiście dobrze grało się w The Shoot, kilka części ikonicznego House of the Dead oraz dzięki Move udało mi się przejść jeden bardzo trudny dla mnie moment w Killzone 3, po tym już prosta droga do platyny ;) Child of Eden na projektorze 3D również sprawia świetne wrażenie, taka gra-doznanie.


Z córką ostatnio siedzimy nad Wędrówkami dinozaurów i poznajemy stworzenia, które kroczyły po naszej planecie miliony lat temu. Tutaj jest potrzebna dodatkowo książka zwana Wonderbook, która posiada specjalnie nadrukowane znaki, które rozpoznaje kamera. Dzięki nim na ekranie książka magicznie ożywa, serwując dzieciom obcowanie z interaktywną zabawą.



1 komentarz: