sobota, 23 listopada 2019

Home Assistant - Jak szybko dojadę dziś do pracy?

Jednym z pierwszych komponentów jakie sobie skonfigurowałem po instalacji Home Assistant był Waze travel. Prosto, szybko, efektownie. Pokazało też jak prosto wszystko się tutaj dodaje, robi i konfiguruje.

Można zacząć od wrzucenia tego w plik configuration.yaml. Ja osobiście dla porządku rozdzieliłem to i wrzuciłem do pliku sensors.yaml i dodałem sensor: !include sensors.yaml
 w configuration.yaml.

# Waze travel time
  - platform: waze_travel_time
    name: "Dorota"
    origin: !secret waze_origin
    destination: !secret waze_dest_dorota
    region: 'EU'

  - platform: waze_travel_time
    name: "Adam"
    origin: !secret waze_origin
    destination: !secret waze_dest_adam
    region: 'EU'

I tyle. System sam zorientował się co chcę osiągnąć i po sekundzie mogłem dodać. Dodałem dla przykładu dwie karty: jedną jako Entities oraz Gauge.


Poniżej wygląd gotowych kart. 


I konfiguracja. W Entities dodałem dwie zdefiniowane encje, od razu pokazały się na karcie.


Konfiguracja Gauge poniżej:


Robi się coraz ładniej i schludnie. Co ważne, w porównaniu do Domoticz mogę tym sterować do woli i tak jak chcę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz