sobota, 16 listopada 2019

Home Assistant i Home Assistant Community Store

Niesamowitym plusem Home Assistant jest fantastyczna i bardzo aktywna grupa użytkowników. Domoticz oczywiście też ją posiada, ale w HA wszystko jest poukładane, udokumentowane, świetnie zorganizowane.


Wiele z dodatków można pobrać z tak zwanego Community Store, gdzie to ludzie wrzucają sprawdzone dodatki.

Instalacja jest dość prosta, jak to podaje oficjalna instrukcja:

1. Otwieramy przeglądarkę
2. Przechodzimy na stronę: https://github.com/custom-components/hacs/releases/latest
3. Pobieramy Source code.zip
4. Tworzymy folder, wypakowujemy zawartość
5. W tym folderze jest custom_components, w nim folder hacs, który musimy skopiować do naszej instalacji Home Assistant
6. Ja używam Hass.io, także muszę wgrać zawartość hacs do /config/custom_components/hacs
7. Nie ma folderu, więc zakładam/wgrywam cały folder /custom_components/hacs
8. Restart Home Assistant
9. Na stronie GitHub konieczne jest utworzenie swojego tokena dostępowego: https://github.com/settings/tokens
10. W configuration.yaml dodajemy
hacs:
  token: !secret github

11. Sprawdzenie konfiguracji, restart

W wyszukiwarce dodałem sobie Airly. Tak, wiem, jest teraz w oficjalnych dodatkach do Hass.io, ale ja dodawałem wcześniej.


W configuration.yaml możemy dodać wpis jak poniżej. Tak zrobiłem na początku, później przeniosłem do sensors.yaml. Co ważne - opcje konfiguracyjne, parametry, instrukcje, obligatoryjne pola są dostępne do każdego dodatku - wystarczy przeczytać.

  - platform: airly
    name: 'Air Quality'
    api_key: !secret airly_api_key
    latitude: !secret home_lat
    longitude: !secret home_long
    language: 'pl'

12. Dodajemy Entity


I cieszymy się informacjami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz