sobota, 3 listopada 2018

Arcade Bartop - Audio

Co do dźwięku - postanowiłem poświęcić mu osobny wpis, ponieważ temat nie jest na jedną linijkę tekstu.

Najlepiej i najłatwiej byłoby znaleźć monitor z głośnikami, podłączyć do Raspberry Pi i koniec tematu.

Edycja: Artykuł jest częścią większego opisu: http://cezarowy.blogspot.com/2018/11/arcade-bartop-opis-budowy-opus-magnum.html

Ale... Nie znalazłem takiego :( Do tego - kupiłem kiedyś w promocji mały wzmacniacz na chipach Yamaha - XM-M531 (https://www.ebay.com/itm/XH-M531-Yamaha-2-20W-Digital-HIFI-Audio-Stereo-Class-D-Amplifier-Board-YDA138-E-/112209877103), który leżał i kurzył się. Uparłem się, że go wykorzystam.

No i się zaczęło :D Jak go zasilić? Jakie głośniki podłączyć? Jak je zamontować?

Poniżej rozwiązania wraz z przemyśleniami.

Głośniki kupiłem tanie, jakie udało mi się znaleźć na jednym z serwisów aukcyjnych, koszt z przesyłką to 35 PLN. Philips, więc nawet nie jest źle.


Zasilić to cholerstwo trzeba było już z większego zasilacza, do tego kolega dorobił mi radiator i podstawkę, żeby się nasza drewniana buda nie spaliła :)



Pierwsze testy (na dole tablet z odpalonym Dashticz) wypadły bardzo pomyślnie. Troszkę buczy jeżeli nie ma dźwięku, ale cudów za te pieniądze się nie spodziewałem... A gra potężnie.


Kolejna kwestia - montaż. Jak się okazało, nie przemyślałem tego zbyt dokładnie, rozmiar głośników jest zbyt duży na włożenie ich 'gdzie bądź'. Myślałem, że zamontuję je nad monitorem, ale wstępny projekt zakładał, że będzie tam zabudowana przestrzeń, czego nie zauważyłem. Pozostały boki (a tutaj szkoda mi było psuć pięknych nadruków), góra (czy ja wiem czy to dobry pomysł...) lub przemodelowanie projektu przez montażem i zamontowanie głośników nad obrazem.

Stanęło na tym, że wywierciłem jednak dziury na monitorem i tam przykręciłem głośniki. Cóż, kompromis. Ale dają radę i to całkiem dobrze!

Zamontowałem je powyżej monitora.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz