poniedziałek, 1 stycznia 2024

Nintendo 2DS i Parental Lock - jak sobie poradzić z jego usunięciem?

Dzień dobry! Kupiłem 2DSa. Czyli wersję 3DS bez obsługi 3D :D

Mam jakąś słabość to sprzętów Nintendo. Nintendo DS, DSi, 3DS, 2DS, Switch - są piękne i użyteczne. Uwielbiam!

Niemniej... Kupiłem, ale założona była kontrola rodzicielska, więc ani nie mogłem zmienić ustawień WiFi, ani jakichkolwiek poważniejszych ustawień. Już miałem odsyłać do sprzedawcy (ostatnio kupuję może i drożej ale wyłącznie od pewnych, zaufanych osób), ale tknęło mnie: 'Chwila, a 'scena'? Nikt inny nie miał takiego problemu i każdy musiał się pożegnać ze sprzętem?'. Nadmieniam, że sklep Nintendo został zamknięty, więc pewnie i customer service może nie działać. Oczywiście nie myliłem się - opracowano rozwiązanie. Proste i skuteczne.


Jaki był objaw? Przy próbie wejścia do menu konfiguracji miałem prośbę o podanie kodu PIN, przy próbie odzyskania go - prośbę o podanie miasta w którym zapewne urodził się poprzedni właściciel. Sytuacja patowa - nie znałem go oczywiście.

Poradzenie sobie z tym jest jednak proste, wymaga dwóch informacji.

Pierwsza - sprawdzenie daty w systemie. Będzie potrzebna za chwilę.


Jak widać - 28 stycznia. 

Druga - przyciskamy 'I forgot'.




Jest. Enquiry Number. Powinniśmy się udać teraz do obsługi klienta Nintendo. Nie dość, że w Polsce z tego co wiem oficjalnie go nie ma, to jeszcze jakoś mi się to nie uśmiecha.

Mając jednak te dwie informacje (datę i Enquiry Number) wchodzimy na stronę https://mkey.salthax.org/ i wpisujemy je w odpowiednie pola (w moim przypadku wybrałem 3DS, wpisałem datę oraz Inquiry Number). Skutek? Wygenerowany Master Key, który wpisujemy na naszym 3DS (czy też, DSi, Wii U, itp.). 




Gotowe. To już oczywiście sztuka dla sztuki, ponieważ Nintendo eshop został zamknięty 27 marca 2023 roku, odcinając graczy od możliwości zakupu nowego oprogramowania cyfrowo. Jest to jakiś problem, ale nie ogromny, bo posiadam dość wystarczającą bibliotekę gier na DS oraz 3DS. A w razie potrzeby... Można kiedyś nauczyć się uruchamiać oprogramowanie Homebrew na niej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz