piątek, 3 lipca 2020

Home Assistant - migracja z Tasmota na ESPHome

Dzień dobry.

Jako że lubię testować i sprawdzać co się da - postanowiłem sprawdzić ESPHome, skoro już zdecydowałem na przejście na Home Assistant, a akurat ESPHome świetnie się z nim integruje. Do tego - ma dość ciekawe podejście do tematu.

Aby dowiedzieć się wszystkiego polecam wizytę na stronie https://esphome.io/.

Na większości sprzętów Sonoff (oprócz czujnika smogu) przeszedłem już na Tasmota, ESPHome pozwala na bezbolesną migrację z Tasmota (ale również z ESPEasy). Opisane wszystko jest na stronie: https://esphome.io/guides/migrate_sonoff_tasmota.html. Konfiguracja przy użyciu Tasmota i MQTT nie jest jakoś specjalnie skomplikowana, ale używając ESPHome, faktycznie jest to kilka kliknięć i wpisów (mam plik lovelace-ui.yaml edytowany ręcznie).

Najpierw dodajemy repozytorium:


Dodajemy do Home Assistant:




Po starcie wybieramy Open WEB UI:







Jedynym zgrzytem było to, że musiałem zainstalować nowy kernel na moim Raspberry Pi 4, ponieważ bez tego nie mogłem skompilować plików do wgarnia na Sonoffy. 

Nie było to jakoś magicznie trudne.

sudo apt-get install raspi-config

sudo apt-get install rpi-update



uname -a





Po tej operacji kompilacja plików przeszła już bezboleśnie.



Plik .bin wgrałem do Sonoff Basic:







Encje pojawiły się w integracji i można było je dodać do Home Assistant.


Bardziej dla mnie, konfiguracja SDS011 na przyszłość, ale chyba pozostanę przy ESPEasy.


uart:
  rx_pin: D0
  tx_pin: D6
  baud_rate: 9600

sensor:
  - platform: sds011
    pm_2_5:
      name: "Particulate Matter <2.5µm Concentration"
    pm_10_0:
      name: "Particulate Matter <10.0µm Concentration"
    update_interval: 30min

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz